VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti mezi společností Posada de San Juan s.r.o., IČO: 14002183, se sídlem Masarykovo nám. 224/11, 691 45 Podivín (dále jen „poskytovatel“ či „společnost“), coby provozovatelem penzionu Posada nacházejícího se na adrese sídla společnosti (dále jen „penzion“) a klientem – fyzickou nebo právnickou osobou, která ubytování v penzionu coby objednatel objednává (dále jen „objednatel“ či „host“), a to při poskytování ubytovacích služeb poskytovatelem objednateli a všech věcech souvisejících. Nedílnou součástí těchto VOP je ubytovací řád, požární a evakuační řád. Tyto VOP jsou dostupné na webových stránkách penzionu www.penzionposada.cz (dále jen „webové stránky“).

1.- Předsmluvní informace

Poskytovatel tímto objednateli sděluje, že:

  • coby podnikatel poskytuje ubytovací služby v penzionu na adrese shodné s adresou sídla společnosti;
  • tel. kontakt na poskytovatele: +420604496355;
  • e-mailový kontakt na poskytovatele: posadapodivin@seznam.cz 
  • popis ubytování je obsažený na webových stránkách;
  • smluvní vztah mezi poskytovatelem a objednatelem je upraven smlouvou o ubytování (dále též jako „smlouva“), která je tvořena těmito VOP, zásadami ochrany osobních údajů dostupnými na webových stránkách a dalšími podmínkami a pokyny uvedenými na webových stránkách, to vše s tím, že práva a povinnosti těmito dokumenty neupravené se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“);
  • smlouva o ubytování je uzavřena okamžikem, kdy (i) objednatel odsouhlasí tyto VOP a zásady ochrany osobních údajů a odešle objednávku ubytování prostřednictvím příslušného formuláře, které vám zašleme na vyžádání, pakliže (ii) poskytovatel tuto objednávku objednateli potvrdí, případně, pokud smlouva není uzavírána prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, podpisem poskytovatele a objednatele na příslušném dokumentu;
  • ceny ubytování jsou uvedeny na webových stránkách a jsou uváděny včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem;
  • platební podmínky, jakož i pravidla pro reklamaci služeb, jsou uvedeny dále v textu těchto VOP;
  • náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora objednatele), přičemž poskytovatel si neúčtuje žádné další poplatky;
  • objednatel, který je spotřebitelem, je oprávněn odstoupit od smlouvy o ubytování, jestliže se poskytovatel dopustí podstatného porušení povinností vyplývajících ze smlouvy, resp. těchto VOP, přičemž podrobnosti stanoví OZ a tyto VOP;
  • objednatel, který je spotřebitelem, má právo od smlouvy o ubytování odstoupit, byla-li smlouva uzavřena mimo obchodní prostory poskytovatele nebo distančním způsobem, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy o ubytování, k čemuž může objednatel použít formulář pro odstoupení od smlouvy (pro zachování uvedené lhůty postačí, je-li odstoupení v průběhu trvání lhůty poskytovateli odesláno) – ustanovení o storno podmínkách uvedená v těchto VOP tím však nejsou dotčena;
  • odstoupí-li objednatel od smlouvy o ubytování ve výše uvedené lhůtě pro odstoupení od smlouvy, avšak poskytovatel započal s poskytováním ubytovacích služeb k výslovné žádosti objednatele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí objednatel poskytovateli poměrnou část sjednané ceny za ubytovací služby poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy;
  • v případě, že první den objednatelem objednaného ubytování připadá na den před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, platí, že objednatel poskytovatele výslovně požádal o započetí plnění již v průběhu lhůty pro odstoupení od smlouvy;
  • v souladu s ustanovením § 1837 písm. j) OZ objednateli jako spotřebiteli nevzniká právo na odstoupení od smlouvy o ubytování, pokud ubytovací zařízení (poskytovatel) poskytuje plnění v určeném termínu;
  • mezi poskytovatelem a objednatelem dochází k uzavření smlouvy na dobu určitou, jež skončí uplynutím doby trvání smlouvy (poskytnutím ubytování);
  • smlouva o ubytování je uzavírána v českém jazyce a je archivována poskytovatelem v elektronické podobě a není volně přístupná;
  • objednatel, který je spotřebitelem, je při vzniku sporu ze smlouvy oprávněn obrátit se v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na Českou obchodní inspekci (ČOI), čímž není dotčeno právo objednatele obrátit se se svým nárokem na soud (veškeré soudní spory musí být řešeny u soudů s věcnou a místní příslušností podle adresy sídla společnosti).

2.- Práva a povinnosti smluvních stran

  1. Objednávky ubytování musejí být činěny v písemné formě a musí z nich být zřejmé, kdo je činí a co je jejich předmětem (druh služeb, termíny, ceny apod.). Objednávky musejí být činěny prostřednictvím formuláře dostupného na webových stránkách. To neplatí, je-li objednávka činěna objednatelem osobně v penzionu.
  2. Poskytovatel vyjadřuje souhlas s poskytnutím objednaných služeb ve sjednaném rozsahu teprve potvrzením objednávky, přičemž tímto okamžikem je smlouva o ubytování uzavřena. Není-li smlouva uzavírána prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, je uzavřena podpisem poskytovatele a objednatele na příslušném dokumentu.
  3. Budou-li objednatelem, příp. jím určenou osobou / zastupující osobou, objednány dodatečně další služby, uplatní se pro jejich objednání pravidla uvedená v těchto VOP pro uzavření smlouvy o ubytování. Poskytovatel se zavazuje učinit maximální úsilí pro poskytnutí dodatečně požadovaných služeb, avšak jejich poskytnutí negarantuje.
  4. Uzavřením smlouvy vzniká poskytovateli povinnost poskytnout objednateli služby ve smlouvě stanovené a objednateli povinnost tyto služby odebrat a uhradit společnosti za jejich poskytnutí sjednanou cenu.
  5. Poskytovatel je povinen
  • poskytnout objednateli veškeré informace k pobytu;
  • zabezpečit objednateli pobyt na základě potvrzené objednávky a v souladu s obecně závaznými právními předpisy;
  • v případě odstoupení od uzavřené smlouvy ze strany objednatele v souladu s těmito VOP nebo zákonem vyplatit objednateli nejpozději do 14 dnů po písemném obdržení odstoupení od smlouvy rozdíl ceny mezi již zaplaceným pobytem a příslušnými stornovacími poplatky, příp. mezi již zaplaceným pobytem a cenou již poskytnutých služeb.
  1. Host je povinen
  • ve stanoveném termínu a stanoveným způsobem uhradit poskytovateli cenu za objednané služby;
  • při nástupu ubytování se prokázat občanským průkazem či jiným dokladem totožnosti a vyplnit registrační kartu (záznam pro cizineckou policii);
  • poskytnout penzionu součinnost potřebnou k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, především pravdivě a úplně uvádět požadované údaje v objednávce vč. nahlášení jakýchkoliv změn takových údajů;
  • převzít od penzionu doklady potřebné pro čerpání služeb a dostavit se ve stanoveném čase na místo určení;
  • dodržovat ubytovací řád.
  1. Společnost je oprávněna kdykoli jednostranně změnit obsah těchto VOP. Změnu VOP, jež má nabýt účinnosti za doby trvání smlouvy sdělí společnost objednateli prostřednictvím sdělené e-mailové adresy objednatele, a to nejpozději dva měsíce přede dnem, kdy má podle návrhu změna VOP nabýt účinnosti. Jakékoliv změny těchto VOP pak nabývají účinnosti dnem určeným společností, avšak ve vztahu ke každému objednateli pouze v případě, že s takovou změnou projeví souhlas. Za projevení souhlasu ze strany objednatele se považuje též neodmítnutí navrhované změny přede dnem, kdy má změna VOP nabýt účinnosti, o čemž bude objednatel společností poučen v návrhu na změnu VOP. Pokud objednatel se změnami VOP nesouhlasí, je oprávněn je odmítnout. V takovém případě je poskytovatel oprávněn odmítnout objednateli poskytnout objednané služby, avšak objednatel je oprávněn požadovat vrácení všech uhrazených plateb. Objednatel má rovněž právo tyto VOP přede dnem, kdy má změna nabýt účinnosti, bezúplatně a s okamžitou účinností vypovědět. O tom bude rovněž společností poučen v návrhu na změnu VOP.

3.- Platební podmínky

  1. Požaduje-li poskytovatel zálohu na objednané služby, je objednatel povinen tuto zálohu společnosti řádně uhradit, tzn. ve výši a termínu splatnosti ve smlouvě uvedeném; úhradou zálohy se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet poskytovatele, není-li dohodnuto jinak. Nebude-li záloha objednatelem řádně uhrazena, vyhrazuje si poskytovatel právo zrušit sjednanou rezervaci a požadovat po objednateli odpovídající storno poplatky dle těchto VOP.
  2. Objednatel je povinen za ubytování uhradit sjednanou cenu, a to dle pokynu poskytovatele. Jakékoliv nesrovnalosti daňového dokladu (faktury) musí být objednatelem reklamovány v písemné formě, a to do 5 kalendářních dnů od data jeho obdržení. V případě, že je ze strany poskytovatele uznána reklamace daňového dokladu (faktury) za oprávněnou, je splatnost předmětného daňového dokladu (faktury) odložena a částka uvedená v reklamovaném daňovém dokladu (faktuře) bude splatná ve lhůtě splatnosti uvedené v nově vystaveném daňovém dokladu (faktuře). V případě, že poskytovatel shledá reklamaci za neoprávněnou, je předmětná částka splatná v termínu splatnosti uvedeném na reklamovaném daňovém dokladu (faktuře).
  3. Platba je považována za uhrazenou v okamžiku, kdy je připsána na bankovní účet poskytovatele, není-li dohodnuto jinak. 
  4. V případě prodlení objednatele s úhradou platby za poskytnuté služby, má poskytovatel právo požadovat po objednateli vedle zaplacení dlužné částky také úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení počínaje prvním dnem následujícím po dni splatnosti předmětné částky do jeho zaplacení.
  5. Poskytovatel si vyhrazuje právo použít kteroukoliv platbu objednatele k uhrazení jeho nejstaršího dluhu (poskytovatelovy pohledávky) po splatnosti. Poskytovatel je oprávněn použít blokované finanční prostředky k úhradě všech neuhrazených dluhů vzniklých během pobytu i po odjezdu hosta (např. za občerstvení, konzumaci v restauraci, porušení zákazu kouření atd.).

4.- Storno podmínky

  1. Stornem se vždy rozumí zrušení, odklad nebo úpravy potvrzené objednávky.
  2. Storno je objednatel povinen uplatnit v písemné formě u osoby, se kterou byly sjednávány podmínky smlouvy, příp. prostřednictvím formuláře.
  3. Stornuje-li objednatel objednané a potvrzené služby, je povinen zaplatit poskytovateli storno poplatky podle níže uvedených podmínek, přičemž; storno poplatky jsou vypočítávány z ceny za stornované služby včetně DPH, a to následovně:
  1. V případě předčasného ukončení pobytu nevzniká nárok na vrácení peněz. 

5.- Reklamace služeb

  1. Práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925 OZ). Poskytovatel odpovídá za to, že ubytování při poskytnutí nemá vady, a že je poskytnuto ve shodě se smlouvou.
  2. Ubytování při poskytnutí nemá vady a je poskytnuto ve shodě se smlouvou, pokud: odpovídá jeho popisu na webovém rozhraní;
  • je poskytnuto v dohodnutém termínu a trvá po uvedenou dobu;
  • je v souladu s požadavky právních předpisů.
  1. Objednateli nenáleží práva z vadného plnění, pokud o vadě před poskytnutím ubytování objednatel věděl nebo pokud vadu sám způsobil, zejména porušením těchto VOP nebo právních předpisů.
  2. Poskytnuté ubytování je možné reklamovat v průběhu jeho poskytování. Vady lze reklamovat pouze bez zbytečného odkladu poté, co se o nich objednatel dozvěděl, a to v průběhu ubytování nebo neprodleně po jeho skončení. Žádné vady nelze poskytovateli vytknout po uplynutí 6 měsíců od skončení ubytování.
  3. V případě oprávněné reklamace je objednatel oprávněn požadovat zejména:
  • bezplatnou nápravu (především na dodatečné poskytnutí ubytování nebo na poskytnutí náhradního ubytování), nebo
  • přiměřenou slevu z ceny, nebo
  • odstoupení od smlouvy (pouze v případě, jedná-li se o podstatné porušení smlouvy, které nelze napravit).
  1. Zvolený způsob řešení reklamace je objednatel povinen poskytovateli sdělit při uplatnění reklamace nebo bezprostředně poté. V opačném případě má objednatel právo pouze na bezplatnou nápravu služby nebo na přiměřenou slevu z ceny.
  2. Reklamaci lze uplatnit osobně na recepci, telefonicky, e-mailem či písemně. Při uplatnění reklamace je objednatel povinen co nejpřesněji popsat, v čem vadu ubytování spatřuje.
  3. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy byl výskyt vady oznámen poskytovateli a současně uplatněno právo z odpovědnosti za vady poskytnuté služby.
  4. Poskytovatel vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění a o jejím vyřízení bude v této lhůtě objednatele informovat.
  5. V případě oprávněné reklamace může být objednatel oprávněn požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace. V takovém případě je objednatel povinen uplatnit nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů nejpozději do 15 dnů ode dne uplatnění reklamace.

6.- Odstoupení od smlouvy

  1. Každá ze smluvních stran je oprávněna od smlouvy odstoupit za podmínek a z důvodů stanovených zákonem nebo těmito VOP.
  2. Poskytovatel je oprávněn odstoupit s okamžitou účinností od smlouvy (v celém rozsahu nebo částečně) v případě, že
  • objednatel poruší smlouvu podstatným způsobem nebo opakovaně poruší kteroukoliv povinnost ze smlouvy;
  • objednatel se dostane do prodlení s úhradou jakékoli dlužné částky o více než 10 dnů po termínu splatnosti;
  • objednatel se nedostaví k nástupu ubytování bez předchozího storna;
  • technickou chybou byla objednateli sdělena zcela zjevně chybná cena;
  • plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním;
  • nastal některý z případů vyšší moci dle těchto VOP.

7.- Mimosoudní řešení sporu

  1. Objednatel, který je spotřebitelem, je při vzniku sporu ze smlouvy oprávněn obrátit se v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na Českou obchodní inspekci (ČOI), čímž není dotčeno právo objednatele obrátit se se svým nárokem na soud (veškeré soudní spory musí být řešeny u soudů s věcnou a místní příslušností podle adresy sídla společnosti). Kontaktní údaje ČOI:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Gorazdova 1969/24
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: https://adr.coi.cz

  1. Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele, postupující podle zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů. Internetová stránka České obchodní inspekce je www.coi.cz.

8.- Souhlas se zasíláním obchodních nabídek

  1. Objednatel souhlasí se zasíláním obchodních nabídek poskytovatelem, jež je uskutečňováno v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Objednatel vyslovuje souhlas se zasíláním obchodních sdělení na svou emailovou adresu samotným odesláním poptávkového formuláře na webových stránkách. Tento souhlas má objednatel možnost kdykoliv zrušit.

9.- Vyšší moc

  1. Není-li poskytovatel při veškerém svém úsilí schopen dostát sjednaným podmínkám v důsledku zásahu vyšší moci, má bez dalšího právo od smlouvy odstoupit, nedohodnou-li se strany jinak.
  2. Vyšší mocí se rozumí zejména poškození penzionu a jeho zařízení následkem živelných pohrom či nemožnost poskytnout ubytovací služby v důsledku pandemických onemocnění.
  3. V případě zásahu vyšší moci není objednatel oprávněn uplatňovat vůči poskytovateli žádné sankce či obdobné nároky.

10.- Další ujednání

  1. Objednatel bere na vědomí, že odpovídá za veškerou újmu, kterou poskytovateli způsobí on či osoba s ním ubytovaná po dobu trvání smlouvy. V případě, že bude škoda způsobena osobami odlišnými od objednatele, avšak takovými, jimž objednatel umožnil přístup do penzionu, zavazuje se objednatel takovou újmu uhradit tak, jako by ji způsobil sám.
  2. Poskytovatel je oprávněn při příjezdu hostů vyžadovat garanci ve formě zálohy ve formě vystavení zálohové faktury se splatností 5 dnů, a to nad rámec ceny za ubytování. Společnost se zavazuje při odjezdu hostů a po vypořádání případných pohledávek dle tohoto odstavce tuto zálohu, případně její část, hostům vrátit.
  3. Shledá-li společnost jednání objednatele či osob s ním ubytovaných za hrubé porušení ubytovacího řádu penzionu, má společnost právo ukončit ubytování objednatele, příp. osob s ním ubytovaných, a to bez náhrady.
  4. Objednatel výslovně souhlasí s tím, že poskytovatel je oprávněn v souladu s příslušnými obecně platnými právními předpisy, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a změně některých zákonů, zpracovat a uchovat veškeré informace a údaje, které mu pro účely zpracování objednávky poskytl. 
  5. Všechny částky budou účtovány v českých korunách (Kč / CZK). Směnný kurz k cizím měnám se řídí denním kurzem ČNB. V případě platby platební kartou se může směnný kurz lišit v závislosti na kurzu použitém bankou, která platební kartu vydala.
  6. Poskytovatel je oprávněn použít blokované finanční prostředky k úhradě všech neuhrazených částek vzniklých během pobytu i po odjezdu hosta (např. občerstvení, konzumaci v restauraci, porušení zákazu kouření, či jiných obdobných případech).
  7. Osobní věci, které si host zapomene v penzionu, budou hostovi zaslány Českou poštou na jeho náklady (na dobírku).
  8. Obsah webových stránek (texty včetně VOP, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn autorským právem společnosti nebo právy dalších osob. Objednatel není oprávněn obsah měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez souhlasu společnosti či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webových stránkách.
  9. Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
  10. Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webových stránek nebo v důsledku jejich užití v rozporu s jejich určením. Při využívání webových stránek objednatel nesmí používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
  11. Pokud se při užívání webových stránek objednatel dopustí jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, je poskytovatel oprávněn omezit, pozastavit nebo ukončit přístup objednatele na webové stránky, a to bez jakékoli náhrady. V takovém případě je objednatel dále povinen uhradit poskytovateli veškerou újmu, která takovým jednáním vznikla, a to v plné výši.
  12. Objednatel bere na vědomí, že kliknutím na některé odkazy na webových stránkách může dojít k opuštění webových stránek a k přesměrování na webová rozhraní třetích osob.

11.- Závěrečná ustanovení

  1. V případě rozporu mezi informacemi uvedenými na webových stránkách a informacemi uvedenými v těchto VOP mají přednost tyto VOP.
  2. Práva a povinnosti založená smlouvou či jakkoli související s poskytováním služeb poskytovatelem objednateli dle smlouvy se vždy řídí českým právem, a to bez ohledu na sídlo či místo pobytu objednatele. Jakékoli spory vyplývající ze smlouvy budou řešeny českými soudy. Právo objednatele, který je spotřebitelem, na mimosoudní řešení sporu tím není dotčeno.
  3. Odesláním objednávky ubytování, příp. učiněním objednávky osobně v sídle společnosti, objednatel výslovně prohlašuje, že se seznámil s textem těchto VOP a bez výhrad s nimi souhlasí.
  4. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.července 2024.